- O director xeral de CLUN, José Luis Antuña, expuxo as principais cifras da cooperativa, que facturou o pasado exercicio máis de 125 millóns de euros. Feiraco Lácteos, máis de 76, e Acolat- Clesa preto de 28 millóns. A cooperativa e as súas sociedades investiron máis de 5 millóns de euros en maquinaria e novos envases, sistemas de información e novas tecnoloxías, proxectos de I+D+i e outros activos industriais
- José Luis Antuña asegurou que Galicia ten condicións para consolidarse como a principal potencia láctea de España e animou a buscar masa crítica para crear alianzas que xeren valor. “Estamos abertos ao futuro, ao crecemento e á integración se ten sentido para a mellora de todos e cada un dos nosos socios”, afirmou
- O presidente da Cooperativa, José Ángel Branco, destacou os recoñecementos de CLUN durante este ano, síntoma de que “estamos a facer ben as cousas” e lembrou que este Encontro “contribúe a fomentar o orgullo de pertenza ao medio rural e a estimular o traballo colectivo dos nosos socios”
Ponte Maceira, 30 de Xuño de 2018.- CLUN (Cooperativas Lácteas Unidas) celebrou este mediodía o seu I Encontro de Socios en Santiago de Compostela. A reunión tivo como obxectivo compartir a estratexia cooperativa e empresarial, centrada no crecemento de actividades e servizos, o desenvolvemento de novos produtos, o impulso da internacionalización, a sustentabilidade na xestión, o empoderamento da muller e a dixitalización integral da súa estrutura operativa; así como dar a coñecer o equipo humano técnico e directivo, e as principais magnitudes de negocio.
O maior proxecto galego de integración cooperativa
A cooperativa de segundo grao CLUN naceu en xaneiro de 2017 da integración de Feiraco, Os Irmandiños e Melisanto con vocación de ser referencia no sector agrogandeiro galego.
Aliñado cos grandes movementos cooperativos europeos, fixouse tres grandes obxectivos estratéxicos que contribúen á sustentabilidade da produción láctea: integración dos servizos técnicos financeiros para alcanzar unha maior eficiencia dos custos de produción, optimizar as subministracións e agregar volume para mellorar a cadea de valor e contribuír á súa estruturación.
O director xeral da cooperativa, José Luis Antuña, manifestou que Galicia ten condicións para consolidarse como a principal potencia láctea de España con papel relevante na Unión Europea nun contexto de competencia aberta e animou a buscar masa crítica para crear alianzas que xeren valor. Antuña, que agradeceu aos socios, familias, consello reitor, traballadores e técnicos o seu inmenso esforzo colectivo, asegurou que “estamos abertos ao futuro, ao crecemento e á integración se ten sentido para a mellora de todos e cada un de vós”. “Ser máis grandes, innovadores, competitivos, rendibles e felices vivindo e traballando no campo e para o campo é a nosa meta”, apuntou.
Pola súa banda, o presidente de CLUN, José Ángel Branco, lembrou que CLUN é o proxecto dun gran equipo que suma valores e activos de tres cooperativas de referencia en Galicia, que marca o camiño do cooperativismo do século XXI e que encontros como este “contribúen a fomentar o orgullo de pertenza ao medio rural e a estimular o traballo colectivo dos nosos socios”. “Somos o maior proxecto galego de integración cooperativa e estamos a facer as cousas ben, como proban os recoñecementos que xa recibimos, froito do traballo, esforzo e implicación de todos vós”, verbalizou.
En cifras
3.500 socios de máis de 30 municipios do centro e norte de Galicia e máis de 400 traballadores conforman na actualidade a familia de CLUN, que facturou o pasado ano 125 millóns de euros; ademais de 76 millóns de Feiraco Lácteos e os 27 millóns de Acolat- Clesa. A cooperativa transformou 160 millóns de litros e produciu 200.000 toneladas de alimentación animal. A súa cifra de investimentos en maquinaria de última xeración e melloras no Centro de Alimentación de Vacún de Ribadeo (CAVI), novos envases, sistemas de información e novas tecnoloxías, ademais de destacados proxectos de I+D+i, como Cattlecare, Milkcoop, Tecopaga ou Gescarro; e outros activos industriais ascendeu en 2017 a máis de 5,5 millóns de euros.
O leite das marcas líderes Feiraco e Únicla procede unicamente das granxas dos seus socios. A concentración e a proximidade xeográfica das súas ganderías favorecen a calidade e trazabilidad dos produtos, así como o coidado da contorna.
A súa actividade configúrase ao redor de tres grandes seccións produtivas: a división de Servizos, que prové ao socio de todo o que poida necesitar para a xestión eficiente da súa gandería, desde apoio na xestión económico-financeira, asesoramento técnico, ata servizos como xestoría administrativa e seguros, comercialización de carne, horta, maquinaria ou taller de reparacións. De Subministracións, encargada de proporcionar ao socio os produtos necesarios para o desenvolvemento da súa actividade. CLUN dispón de fábricas de produción de pensos en Ribadeo, Melide e Ponche Maceira, así como estacións de gasóleo en Ponche Maceira e Ribadeo e tendas agrarias. Por último, a división de Lácteos, que produce, envasa e comercializa leite e derivados.
Novo envase sustentable e funcional
O pasado ano CLUN converteuse na primeira láctea cuxos envases obteñen a certificación Carbón Neutral, permitíndolle deixar de emitir ao redor de 1.650 toneladas de dióxido de carbono. Un salto cualitativo nas súas prácticas sustentables grazas aos seus novos envases para os leites Feiraco e Únicla co que revolucionou o packaging dos lácteos con este novo formato Pure-Pak, primeiro para lácteos de longa vida no sur de Europa. O novo envase destaca pola súa alta innovación, fácil manexo e práctico sistema de encartado que favorece a reciclaxe do produto. CLUN destinou máis de tres millóns de euros a este lanzamento na súa aposta por ofrecer unha mellor experiencia de consumo e a solidez da integración cooperativa.
Marcas de referencia en mercados nacionais e internacionais
CLUN comercializa produtos lácteos de Galicia baixo as marcas de Feiraco, leite Premium Únicla, iogures e sobremesas lácteos Clesa e os queixos Arquega, que contan cunha gran aceptación en distintos mercados nacionais e internacionais.
Precisamente no capítulo de internacionalización, o sueste asiático e o norte de África consolídanse como primeiros mercados exteriores e focalizan o eixo de crecemento da cooperativa, desde que arrincou a súa actividade exportadora a través de Feiraco, no segundo semestre de 2015 co final do réxime de cotas lácteas. O escenario actual é favorable para a estratexia de internacionalización xa que Europa é o maior exportador de produtos lácteos no mundo e Galicia é unha das dez maiores rexións produtoras de leite do continente.